Audiowalk er et remix af medierne video og lyd samt en aktivitet. Vores underviser har introduceret os til emnet ved at vise os en video fra Youtube fra en tysk banegård. Denne video viser hvordan man kan følge fortællerens univers gennem medierne, altså kan man kalde denne type bibliografi visuel. Vi fik desuden selv lov til at forsøge med produktionen af en audiowalk gennem en app kaldet "Recho".
Desuden blev vi opfordret til at mødes på Nørrebro, hvor man kunne afprøve app'en "Jeg er Nørrebro". Denne tur var jeg desværre forhindret i at kunne deltage i, men idéen var god!
Derudover fik vi til opgave, selv at lave en opsætning til et kreativt forløb med audiowalk. I gruppen blev der snakket om, at man eksempelvis kunne lave en "guided" tur på et museum.
Derudover fik vi til opgave, selv at lave en opsætning til et kreativt forløb med audiowalk. I gruppen blev der snakket om, at man eksempelvis kunne lave en "guided" tur på et museum.
Audiowalk |
Fænomentet "audiowalk" har været, for mig, så interessant at jeg derfor tænker at det er spændende at arbejde med i forhold til børns trivsel - deraf medie projektets indhold.
Vi har desuden haft fokus på begrebet "kreativitet", hvortil vi på holdet blev præsenteret for en dokumentar; "How schools kill creativity". Her blev det belyst, at der skulle et større fokus på kreativitet, frem for faglighed. Vi ved ikke hvad fremtiden bringer, hvis vi snakker uddannelsesmæssigt og dertil tilrettede lærerplaner; derfor er det vigtigt at der er fokus på at børn må have en kreativ tilgang.
Vi har desuden haft fokus på begrebet "kreativitet", hvortil vi på holdet blev præsenteret for en dokumentar; "How schools kill creativity". Her blev det belyst, at der skulle et større fokus på kreativitet, frem for faglighed. Vi ved ikke hvad fremtiden bringer, hvis vi snakker uddannelsesmæssigt og dertil tilrettede lærerplaner; derfor er det vigtigt at der er fokus på at børn må have en kreativ tilgang.
Kreativitet som definition:
Nye idéer, som har værdi for andre
Vi blev bedt om, at lave et udkast til en opgavebeskrivelse med kreativitet i fokus, til en hertil selvvalgt brugergruppe. Min gruppe blev enige om at lave et kreativt forløb med lyd. Vores brugergruppe ansås at være en gruppe med børnehavebørn, i alderen 3 - 5 år. Vi forestillede os, at børnene skulle optage og lege kreativt med lyd, eventuelt i programmet "Audacity". Børnene skulle selv bearbejde og udarbejde deres færdige fortælling, dog med en guidende pædagog, hvis dette var nødvendigt.
"Kreativitet grundlægges i barndommen,
tæt knyttet til legen, og med fantasien
som sit grundstof"
tæt knyttet til legen, og med fantasien
som sit grundstof"
Ingen kommentarer:
Send en kommentar